Jumaat, 11 Oktober 2013

Rumah Kami....

Yea... Yea... 2X yea.... dah dapat masuk umah. walaupun just umah sewa aku hepi sgt sbb dapat umah yang aku boleh conquer sendiri... ini umah aku, so aku yang akan buat keputusan utk ape yang aku nk buat ngan umah aku... huahuahua..(bangga sgt)

So sign kontrak masuk umah on 21st agos... umah ni ader kontrak n aku x kisah sebab dekat area yang aku nak... umah ni conner lot (umah flat ade ke conner lot ke hape??) mengadap tasik n plg aku puas ati flat ni masih ader parking... so x payah nk double parking or what so ever....

lepas je aku sign kontrak aku plan nk basuh umah n angkat barang ckit2 masuk... barang bujang aku byk jugak, abang kata tggu die datng. tp aku kan gelojoh... hahaha x tggu die dtg. handle sume sendiri.. so mggu tu aku x duk la lg umah but the next week aku dah beli tikar getah siap pasang ngan akak2 flat ni ngan beli tilam so aku tido sane. actually aku tido 2 ari jer then bergerak ke kemaman utk majlis sambut menantu.

lepas balik dari majlis sambut menantu tu aku mmg kene duk sne terus sbb umah sewa bujang tu aku dah abis tempoh menginap. nasib baik aku dah pasang tikar n letak langsir... so xdela mcm umah setinggan sangt. tp langsir tu aku clip ngan sepit baju jer... tunggu abang datang utk pasang..

mggu depannyer abang datang tp ngan abang long die, so still x leh nk buat byk benda dalam umah tu. segan gak adik beradik datang tp umah macam ape ntah lg... aku tebal kan jer la muka...

waktu g ikea tu sempat la beli meja utk letak tv ngan meja kopi. huhuhu aku dah lama survey, so ajak abang g tgk nk beli terus. huhuuhu, die pulak yang rambang mata. same day jugak, aku daftar terus astro. bia la tv belum ader. hahaha...

Sabtu tu g nilai, niat nk cr langsir lain sbb x cukup 1 umah langsir aku pakai sekarang. kat sane kitorang pilih rod curtain utk pasang langsir. aku mmg nk gune rod... huhuhu x sangka abang pun setuju.. pusing punya pusing punya pusing jumpe la kedai yng murah tp x jumpe langsir yang berkenan kat ati. abang kate ambik jer mane2 nnt cr lain... maksudnyer tu tahun lain la tu... Last2 dah penat pusing aku ambik jer yk MK design ke ape ntah... susah upenyer nk cr langsir yang siap dah kat Nilai. Tapi x menyesal pun. Aku beli toto murah. ambik 2. hahaha puas ati.

Esokkannya tu jugak aku suh abang pasang langsir, yela klu x takut x sempat, lusa nyer die dah nk blik. klu tggu lambat la lagi terpasang langsir tu. Tengok usaha yang abang letak utk pasang rod ngan langsir tu aku jadi kagum. Byk khabar angin aku dgr kate hubby aku x pandai nk wat keje, tp bile aku tgk hasil yang die pasang rod tu aku sgt puas hati. Macam pro ok... huhuhu. Selesai pasang langsir baru lega... huhuhu. still in progress to improving all area in the house.. will update time to time.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan