Khamis, 17 November 2016

The deepest Feeling Ever

Assalamualaikum,

Have u ever feel this kind of feeling? Rasa tenggelam, rasa jauh, rasa yang u keep falling and sinking deeper and deeper. Itu yang aku rasa. Menyebabkan semua benda yang aku buat semua salah. Semua benda yang aku baca semuanya menyakitkan. Semua benda yang aku makan menyebabkan rasa bersalah yang amat sangat.

When other people do something, kita pun nak buat. Tapi kenapa kau tak boleh nak committed dengan apa yang kau buat? Kenapa bila orang lain boleh committed dan berjaya, kenapa dalam hati dan perasaan kau ada rasa dengki? SubhanaAllah, why Zetty? Dengki. Mohon dijauhkan dari sifat ni.

When other people try and succeed in something that you have been tried for ages and still failed, why cant you feel happy for them? Why Zetty? Iri hati atas kejayaan orang lain adalah munafik Zetty. Mohon dihilangkan perasaan itu dari hati.

When you felt that you in the worst situation ever without thinking that there's other yang lagi susah dari apa yang sedang kau hadapi is like tidak bersyukur. Erm... This is not easy for me. Aku jenis yang memikirkan sesuatu selagi tak setle or selagi perkara tu masih menjadi masalah. Mohon Allah beri ketenangan kepadaku.

When you fell that you not loving yourself, perasaan tak puas hati dengan diri sendiri. Rasa yang buatkan kau tak boleh nak move on and in the same time ada je orang nak pandang kau dengan pandangan yang negatif adalah perkara yang paling aku rasa sakit sekali. Even lepak ngan member pun boleh buat aku rasa rendah diri. Do I have power to control what other people said? No. But I also dont have power to ignore about that matter. Come on peops.... Dont look at me like that, like I'm not giving all my efforts in that matters. Its hurt... Please understands.

When the person that you love not understand what are you going through. Mengharap orang lain faham apa yang kita hadapi is not depend on us. After a while kita akan rasa semakin jauh semakin tak bermakna. For a while tu aku rasa bersalah dengan hal ni and try to keep going jugak. But now, perasaan tu dah tak ada. Allah, bahaya nih untuk perahu-perahu kecil. Moga aku dibukakan hati ini.

Amin...



Tiada ulasan:

Catat Ulasan