Isnin, 2 September 2013

Idaman Suri - Pulau Langkawi

Hari terakhir di Pulau Langkawi...

Lepas sarapan terus check out. nak ke Idaman Suri. Malam semalam dah jalan2 pusing tgk barang ape yang nk dibeli n nk beli kat kedai mana.. so arini kite terjah...

Tempat pertama yang kami pegi terjah... Idaman suri. Tapi bile sampai, Idaman Suri tutup... HUahuahua... sedih... saye nak pinggan tu. saya nk set pinggan tu jugak... tempat lain xde. tempat lain mahal ckit.. tempat lain xde corak yang saye nak tu... Huahua......

Abang pujuk suh g tengok kat tempat lain dulu. maybe ader yang lebih kurang... So bergerak lah kitorang ke tengah pekan Kuah balik... Masuk Haji Ismail Group xde yang berkenan tapi habis banyak gak duit, klu berkenan x tahu la habis byk mana lagi.... Tapi set pinggan yang aku nak tu xde... X puas ati, cube pujuk abang lagi untuk ke Idaman Suri sebab waktu nk balik nmpk note kat pintu besi die kate akan dibuka pukul 3 petang pada cuti sekolah... Erm... sekarang ni cuti sekolah lah, mungkin kah menjadi kenyataan??/ huhuhu...

Kali ni aku bincang ngan abang nk tggu sampai kul 3.15pm klu x buke jugak kite g la ambik set pinggan yang kat HIG tu... ikut la abang nak pilih yang mana sbb org dh xde hati nk pilih. tapi makin nk dekat kul 3 tetap x de petanda Idaman Suri tu nk buka. Walaupun macam tu aku tetap yakin sebab bilangan kereta yang tggu depan Idaman suri makin bertambah. abang kata mungkin akan buke kul 3 nnt...

Ceh... kul 3.15 baru nmpak bayang pekerja die. Aku tetap nk tggu siap ajak abang tggu depan pintu die lagi... Hahaha... rupe2nye bukan kitorang jer yang buat mcm tu, semua yang tggu dalam keta td pun kuar gak... abang dah start risau, tiket feri yang kitorang beli utk feri kul 4 tu akan burn mcm tu jer ke... hahaha... aku duk mengira barang dah ni, abang duk kire jam.

Bile dieorang angkat jer pintu idaman suri tu ape lagi kitorang pun serbu la... main aci tunjuk jer... abang kate 20 minit jer boleh duk dalam ni... huhuhu... I'll try my best abang... ape lagi tunjuk jer la... so dalam masa 20 minit tu dapat jugak aku 3 set pinggan, 1 set teko dan cawan, talam, pisau, mangkuk kaca siap tutup same set ngan pnggan n teko, mangku plastik yang sama set ngan pinggan n teko. 1 set cadara n comferter, tp x sempat nk ambik kuali n periuk... baru nk usha tefal... huahuhaua... Hebatnyer rase abis kan duit dalam masa 20 minit tu...

siap check kitorang terus gerak ke jeti lagi 15 minit nk kul 4.. dalam keta masing2 cemas. aku bg cadangan kat abang gune porter jela, laju ckit die angnakat 1 round jer gune troli besar bayar RM30. lepas jer kastam baru rase lega ckit...

Perjalanan 2 jam tu sgt2 menakutkan aku, aku rasse tu la last aku naik dari ctu tp terpaksa x pela terima jer la... ombak tggi giler....

Sampai atas darat dengan syukur nyer... dari feri kat keta kitorang abis RM2 je sbb aku tolak 1 troli abang tolak 1 troli. boleh jer klu kat langkawi td nk buat mcm ni tp naik feri lain la jawabnyer... huhuhu...

Tp mcm terkilan gak, abang porter tu letak semua barang kitorang kat dok nluar jer, ngan cuaca yang panas tu telah mencairkan semua coklat akku... sedih... nk bg kat member pun mcm malu jer... penganjaran tu... huhuhu... sekian pengalaman bershopping yang xkan aku lupe... best sgt waktu tu... mohon repeat lagi boleh abang???......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan