Isnin, 2 Disember 2013

Surprise birthday kek...

Ini cerita lama. Tapi nk cite gak... huhuhuhu... Indahnyer melayari kehidupan berumah tangga. HUhuhu. My birthday on last September... dah lama.

Tahun ni 18 September jatuh ari rabu... No one wish... huhuhu sedih... idup sorg2 x selebret pun. life goes like always... Dapat call n sms percuma utk maxis n celcom tp x guna pun. Macam sedih jer, macam nk nangis jer. tapi sebab dah besar panjang dah jadi bini org so let it go jer la.. maybe dah sampai tahap x yah sambut sambut birthday kot... (nak sedap kan ati sendiri) Abang pun wish pagi esokkan nyer jer. Ok la. X merajuk pun sebab petang abang dah nk datang. boleh la jumpe. dapat jumpe je pun dah ok...

Hari khamis tu rase panjang sgt, x sabar nk tggu waktu balik. Arini nk balik sharp on time (kate dalam ati) harap2 x de ape2 hal yang datang in between aku n baik awal... Tapi mendung berarak kelabu (klasik giler) bos2 xnk balik awal lak... terpaksa abang tggu walaupun die dah sampai. Aku pesan jangan makan lagi kite makan same2. Tunggu tau....

Dah dapat peluang balik ape lagi aku pecut abis2an la... sampai jer aku pun ajak g makan. Sebenar nyer time makan ni aku tggu anak sedara die datg nk makan sekali tapi disebab kan kitorang lapar sangat kitorang start la dulu makan. dah abis mkan pun diorang belum sampai. Abang dah bising kata die nk balik solat dulu, aku kate xpela abang balik solat dulu nnt datang ambik org balik tau, sementara aku tggu anak sedara die samapai.

Dah anak sedara die sampai dah siap makan siap tgk bola Abang x datang pun lagi. Marah ke? Sbab kene tggu lama tadi, mula2 aku sabar gak, aku tggu jer tanpa rase nk marah ke ape tapi bile abang ambik masa lama sangat aku mula la geram. Bayang kan la aku dengan uniform yang nk kene pakai lagi esok kene tggu peluh2 ni comfirm kene tukar uniform punyai. ala rugi la esok sehari lagi jer nk keje. akuk pun mesej ala tanyer. Abang kate die bru siap mandi ok la tggu jer la.

Dah Abang datang ambik aku diam jer dalam keta geram... nak marah org lain aku lak kene. Huih.... Geram sungguh ni tapi klu tarik muka rugi lak... jumpe jarang sekali. Ok... redha jer la...

Sampai umah aku terus mandi, waktu mandi tu aku rase macam dengar bunyi pelik2. Mula2 aku dengar bunyi pintu utama bunyi, eh, ader org datang ke? Abang kuar buang sampah kot? Ke bunyi org sebelah? macam2 aku pk waktu tgh mandi tu. tibe2 dengar bunyi dapur gas lak... HAik.... pelik ni pelik... Dapur gas tu belum penah gune so Aku x pasang la wayar gas die. ape lagi aku mandi cepat2 and kuar tengok.

Hahaha... ni part lawak nyer... Aku tengok abang yang tengah usaha buke gas dapur tu sebab nk dapat kan api untuk nyalakan lilin... Aku pun panjang kan leher tgk kat ruang tamu, huhuhu ader kek atas meja.... Aku pun buat muke mcm malu n tanyer abang, "abang nak buat pe tu?" Die jawab, "abang nk cucuh lilin ni nak suprise kat awak ngan kek birthday, tapi dapur gas tu rosak la. Sori ek dah x suprise". Huhuhu... Abang... Abang... Abang dapur gas tu belum pasang lagi penyambung gas tu.... Abang g pasang dulu, org g pakai baju jap.... huhuhu... Waktu tu aku rase seronok n bangga.

Dah siap sume kitorg dua sambut birthday dua org. itu pengalaman pertama aku.....

Abang trime kasih, orang sgt hargai usaha abang.

P.S: Kejadian nak cucuh api ke lilin tu jadi susah sebab Abang saye x merokok. jadi susah la nk dpat kan api tu n saye x memasak... hahaha....

Sekian....


Tiada ulasan:

Catat Ulasan