Khamis, 2 Januari 2014

Jalan-Jalan Penang

Yea...yea....
Akhirnyer dapat gak g cuti. best sgt feeling time tu. actually ari jumaat tu aku ngan abang cuti. eh abang mmg cuti. huhuhu. Jumaat tu anta mak ngan abah n others g naik flight nk ke Sabah. K.lang konvo. K.cik jer x g mane mggu tu.
 
Lepas anta mak kitorg direct shot ke Perak. Nak g ambik surat nikah.. hahha. It take us 4 month to get that Surat Nikah... huhuhu.. Abang kate terus buat kad la senang. Waktu tu aku tengah start ambik Shaklee so aku kene minum byk air kosong jadi maka nyer sepanjang jalan setiap RnR kene benti g toilet. Tapi abang tido jer aku drive...
 
Siap sume urusan kitorang balik tido umah mak. Aku masak kat umah mak jer sebab rase macam x sedap badan jer, Abang pun macam x larat jer.
 
So Sabtu pagi2 lagi kitorg dah gerak n sampai Penang dalam kul 10 pagi. My hubby yang belum penah ke Penang x excited mana pun aku yang mmg yang duk Utara yang excited lebih nyer.
 
 
Ambik gambar sambil keta jalan, dengan enset yang x brape canggih ni la aku ambik gambar. ader org tu kan ade enset canggih pun gambar x cantik... lepas tu kitorang direct ke Bukit Bendera. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Cam bosan je naik cni... huhuhu... Bukan x berjiwa patriotik cuma pada pendapat aku perlu ader lebih banyak benda yang boleh dilihat dan boleh dihargai... masuk musium burung antu ni sgt x berpatutan tau die punye fee... RM10. But xde ape yang korang boleh tengok.
Pelantar atas musium burung antu tu, kire ok la. View ok.. Ramai yang naik ke cni ambik gambar. mmg cantik la view. tapi sbb enset cikai aku yang kurang cantik hasilnye pun kurang la... n tukang ambik gambar ni x sensetip la... ape yang die x suh aku cover perut, kan dah terserlah ketidakayuaan di situ... hahaha....

 Taman Burung... RM8 ke RM6...
Tapi sangkar burung tu kosong tau... byk gak sangkar yang kosong...
 Walaupun variety burung yang ader x banyak tp untuk satu jenis tu ader byk ekor la... burung ni cantik...
 
 
 Oh Lupa lak... Ni Taman Burung ngan Tradisional Herbs... So ader la bunga kantan ni... n byk lagi la herbs yang lain....
 
But I guess burung ni dah agak tua, sbb die nmpak sgt tidak aktif... even walaupun kitorang dah acah die x gerak pun...

Ini kacang2 campuran yang ader jual kat atas tu... Tapi rase die pelik... huhuhu makan ckit jer pastu x nk dah... tapi perut sgt lapa.....


Hahaha. naik Bukit bendera di Penang tapi ambik gambar kat bendera negeri masing-masing... huhuhu
 
On the way turun... malu nk ambik gambar sebab xde org lain yang beria ambik gambar dengan keaaan yang bersesak2 dalam cable car tu... tapi i is nak jugak.... huhuhu... pastu malu....
 

 Ini view dari balkony bilik kitorang... hotel ni betul2 tepi pantai... duk dalam bilik boleh dengar bunyi laut... huhuhu best sangt.... tapi bile malam nk tido rase x selesa ckit sbb aku ni light sleeper... rase macam x boleh tidor sbb mcm rase bising jer... tp maybe sbb aku demam malam tu kot sebb tu jadi x selesa semuanyer... Ni Hotel Naza Talyya Penang... Bilik die besar jugak.... best la dalam bilik... Sebab bilik besar, ader balkony, tapi hotel ni mcm hotel lama ckit... katil lama, n we didnt use their towel sbb mcm dah uzur ckit.
 
Tula serba sedikit pengalaman bercuti kat Penang. Ader lagi tempat yang kitorang g tapi x masuk dalam ni sbb xde gambar. x tahu nak goreng macam mana. Next vacation lepas ni nak ke Kelantan pulak... HUHUHu
 
Kelantan tunggu aku datang.......

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan