Jumaat, 31 Januari 2014

Dugaan Allah... Kuatlah Zetty

Hari ni genap 5 bulan 2 minggu 6 hari usia perkahwinan kami. Sebelum kahwin dulu aku ade menyatakan hasrat nak merancang. Bukan xnak baby tapi klu boleh lepas kenduri tu macam banyak duit dah abis so ingat nak tggu stabil ckit baru nak ader baby. Bukan ape aku x nak nnt byk benda yang x mampu nak sediakan samada utk baby atau utk aku yang kehendak monster  ni... Mulanyer abang macam x setuju sgt, maklum lah kan dah kawin klu boleh nak ader baby cepat2 supaya nnt bila kiteorg pencen anak2 x kecil sgt. Ader betul ape yang difikirkan tu, tp klu boleh bia stabil ckit kot.

Lagi pun aku pk waktu tu mesti aku ngan abang x leh jumpe selalu. Atas byk alasan yang x dapat dielakkan. And the most important thing, aku terfikir mcm mana aku nak mengandung n jaga baby sorg2. On that time, hal ni rase sgt mengecewakan untuk difikirkan. Bagi aku, waktu tu aku x nak tangggung semua tu sorg2. Selfish kau Zetty... Shame on you.

Tapi sekarang, mungkin Allah dah buke hati aku, aku skrg teringin sgt nak baby. So do with my husband.

Hal ni jadi sebab baru2 ni terlalu ramai org keliling kami yang dapat baby baru. huhuhu. They look so cute and just suddenly i wish that we also should try to get baby. huhuhu... Walaupun usia perkahwinan agak muda, n berbagai masalah yang aku pk dari sebelum kawin tu masih belum ader penyelesaian, hati perempuan aku terdetik untuk mengandung. Mengandung anak dari suami yang aku sayang. Then we start trying.....

Hari ni hari dah 11 ari lewat period.. Aku dah start rase x sedap dari sebelum period lagi tapi macam takut jer nak test upt. Rase macam takut nak menaruh harapan. Skrg baru aku tahu ssh rupenyer nak buat baby. Sbb bulan lepas aku tggu period mcm tggu bonus.. huhuhu... Tapi akhir period tu datang jugak.

Tapi kali lain aku rase mcm penat jer malam2. Mggu abang nak datang tu aku pun gatal2 la beli upt nak test... konon2 nyer nak bg suprise la kat die. So bile buat upt tu ni hasil nyer....


 
Negatif....
 
Ok. Waktu ni x rase ape2 lagi so x ambil hal sgt. UPT yang aku gune ni jenis dip. Pengalaman kerja kat Guardian byk ajar aku tentang produk2 macam ni. Brand Dip n Tell ni agak fames sebenarnyer, tapi ader lagi yang lagi best. Cume waktu ni aku just nak try jer kan so ambik yang agak murah la. Yang ni ade 2 strip and siap ngan bekas utk pee dalam RM 12 something2 la...
 
Tabah ckit ek... Macam panjang jer entry ni...
 
 
Then bile period masih x datang jugak dalam hari ke 5 aku mula la takut. Perasaan debar tu lagi kuat, n dalam hati aku, aku sgt2 berdoa yang kali ni harapan aku menjadi kenyataan. Ya Allah, perkenan kanlah doa kami... Amin... Aku buat test sekali lagi... X sabo... hahaha... Bukan ape if betul ader baby aku boleh lah berjaga2. Dengan keje yang agak serabut ni aku kene tahu cepat supaya aku boleh elak kerja2 berat. Then, percubaan kedua.....
 
Still negatif...
 Ya Allah, time ni dah ader rase sedih... pagi tu menitik jugak air mata aku bile tengok result die... Ya Allah tabahkanlah hati hamba mu ini... Abang ade kat umah waktu ni. All he can do is to comfort me...  'Xpela sayang, belum rezeki. kite cuba lagi'. Ok. Alhamdilillah, aku tenang ckit lepas tu sbb abang bawak g shopping kat Masjid Jamek... huhuhuhu....

3 hari lepas tu aku tibe2 jer demam, sampai x leh nak tido. Dalam hati aku rase sayu jer. Sakit sorg2 xde org nk comfort kan... Kepala sakit sgt2 sampai aku x leh tido... kesudahan nyer aku MC x g keje... ni 1st time ok MC... huhuhu... Waktu kat klinik tu doktor ader gak sebut maybe aku mengandung sebb waktu tu dah lewat period dalam 8 ari... So beliau x bagi la ubat yang kuat... Balik dari klinik tu aku sgt2 x larat tapi dalam hati agak berbunga2 bile doktor sebut mcm tu. Apa lagi, esokkan nyer aku test lagi upt. Aku rase aku ni dh ketagih nak buat UPT tu la... Sudah... Dan hasilnyer....

Still negatif... kali ni mmg betul2 sedih... kecewa... mungkin ape yang aku rasekan tu hanya mainan perasaan. Mungkin aku terlalu berharap yang aku mengandung n berkhayal yang aku ader simtom2 mengandung tu... Sedih...

Tapi despite everything aku tetap x putus harapan... Insyaallah, harinyer akan tibe. Aku berdoa Allah memberikan peluang tu pada aku...





Tiada ulasan:

Catat Ulasan