Jumaat, 17 Januari 2014

Walau Tak Bersama

Masuk 5 bulan kitorang bergelar suami isteri, aku masih lagi cube menyesuaikan diri dengan istilah bersuami ni... huhuhu. maybe sebab kitorang hidup berjauhan, tak idup 1 umah buat aku rase yang aku still bujang... hahahaha... (cam bengong jer). Tak la rase bujang just rase sgt berdikari, aku akan cuba buat semua nyer sendiri, tanpa harap sape2. tetapi bila suami ader di sisi terasa macam nak bergantung semua nyer kat die...

Kami berjumpa 2 mggu sekali tapi bile ader kelapangan, peluang dan budget lebih ckit kami jumpe lebih kerap... tapi buat mase ni budget mmg nipis... Hidup macam ni banyak dugaan nyer. Die mmg byk benda kene fikir. sekarang die kene tanggung 2 umah, jadi aku ambil keputusan untuk tolong die supaya tak terbeban sgt tanggungan die. klu dulu aku mcm kurang sangat keje lebih masa sbb mmg rasee letih badan n malas... huhhuu tp skrg aku rase kerja lebih masa ni perlu utk aku bantu die. Atleast utk tanggung kehendak aku yang agak monster dlam berbelanja pun jadi la. But, with God willing azam baru tahu ni aku dah masukkan nak berjimat cermat... huhuuhhu... next entry cite pasal azam tahun baru... (tak tahu la takut bulan brape bru release entry tu)

Sekarang ni bile cite hal suami duk jauh aku mcm cepat terasa ckit. Yela, kat opis ni mmg ader jer yang tanye, "mggu ni laki datng x??" "balik umah laki x?" " Laki ader umah x?" dah klu jawab nyer "takde""xdatang" aku mesti kene balik... "Cian""tahan x"(ops....) kalau jawabnyer "ader" "datang" aku tetap kena. "best la tu" "lega la tu" "sonok la tu". So what???? kadang2 rse mcm ambik berat, tapi kadang2 rase mcm meluat. Hal umah tangga org x yah la msuk campur kadang2 aku jawab macam kasar jugak bile dah malas nk layan org yang bertanye tu... maaf kan saye bagi saye hal kitorg suami isteri biar kami jer yang jage org lain cukup la sekadar memerhati dari jauh. klu perhati sambil buat muka kesian pun saye x kisah. just jgn tanyer jer. saye melenting.

Selama ni mmg aku duk sorg tapi dulu x rse sunyi sbb aku rajin gak g umah adik2 yang lain tapi sekarang ni macam malas jer.. aku rase dari aku g berjalan merata baik aku duk umah kemas umah... the most hard thing aku nk buat skrg ni ialah maintain keadaan umah supaya kemas... hahaha... mcm budak jantan jer kan bunyi nyer. tapi ini kebenaran. tiap kali hubby nk dtg aku jd mcm stress ckit sbb takut x sempat nk kemas umah. so kmas awal lah, tp nk maintain lak ssh. Dalam pala otak aku slalu pk klu umah selerak mesti nnt hubby x nk dtg slalu. boleh lak ek??? huhuhu tu la dilema suami isteri duk jauh... slalu ade perasaan yang hubby xnk dtg jumpe kita... (Cian nyer saye)

Sekarang aku dah develop hobi baru & this is the best way to release tension. huhuhu but very costly... aku suke drive sorg2 jalan jauh2. so antara balik umah mak mentua jumpe hubby atau pun balik kampung jumpe mak... sorang2 dalam keta rase tenang sgt, rse macam aman... huhuhu... bukannyer bile naik ngan org lain serabut just saye rase seronok... So bile budget lebih ckit saye akan drive balik Kemaman sendiri. Hubby mmg x setuju tapi saye nak jugak... tapi lagi best klu balik ader org anta.. huhuhu... Tapi 1 masalah nyer, bile naik ngan org lain tp bukan saye drive saye akan tertido sepanjang perjalanan.. hahaha... heaven......

So ini laH luahan hati saye... sepanjang 5 bulan kawin ni macam2 dugaan yang jadi. But Abang, sayang nk harungi semua ngan abang. Masa senang n masa susah (Nnt bila dah tua baca balik blog ni apala agak nyer perasaan n situasi waktu tu) huhuhu...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan