Ahad, 23 Februari 2014

Aku Insan Yang Lemah...

Fuh... Tajuk bukan main lagi kan... But klu based from the story mmg betul da la kot dengan tajuk tu. Well dengan lafaz Bismillahirohmanirohim.....

Well, ahad ialah hari yang kebanyakkan nyer adalah hari aku paling x bermaya sekali. And, this Sunday is the most unhappy Sunday ever. Klau Ahad lain maybe sebab setelah 2 hari bangun nampak muka abang, but this Sunday the feel is twice worsen the other. Semalam aku g jumpe doktor setelah 2 bulan x period, doh, tu pun nk cite ke? But itu adalah intipati cite nyer.

Walaupun aku tahu aku x mengandung, tapi aku ikut jugak la untuk g jumpe Doktor sebab abang yang beriya nk suh aku jumpe doktor. Sebab di mcm kompiden jer aku mengandung, tapi aku tahu n aku x cite kat die yg aku komfiden aku x mengandung. Aku tahu keputusan yang doktor bagi sama mcm yng aku rase. tapi bile hal tu kuar dari mulut Doktor sendiri aku sedar yang mmg aku x mengandung lansung. Hati kecik aku slalu pujuk otak aku kata masih ader harapan tipis yng aku mungkin mengandung n upt xleh detect kepositifan tu. Maka dengan apa yang kuar dar mulut doktor itu telah menyebabkan hati kecik aku ni hancur berkecai.

Aku x tahu nape aku still nangis sedangkan aku tahu aku x mengandung. N aku tahu abang kecewa dengan keputusan tu... Aduh... balik dari klinik tu aku mmg xleh nk buat ape. Baring jer...

N malam tu abang balik.....

Tido sorg malam tu buat kan aku terpikir, betapa kerdil nyer aku sisi Allah. Aku merancang tapi Allah yang menentukan. Walaupun aku redha tapi aku tetap rase stress. Walaupun pun aku boleh sabar tapi aku tetap rase tekanan. huh... Memang aku insan yang lemah.

Time jumpe doc tu aku pun tanyer la, "if i not pregnant then why my period still did not come?' so the answers are,

Doc:   maybe awak stress.....
Aku:   Yes, I'm stress... I'm stress yang period ni x dtg2. a bit stress from work...
Doc:   Other factor is maybe weight gain...
Aku:   Oh maybe, I'm gaining some weight lately.
Doc:   N worse case scenario is fibroid.
Aku:   What? Fibroid? So what should i do...
Doc:    U can request to check if you got the fibroid or release the stress or loose some weight

Dalam hati aku, fibroid tu boleh nak check, tapi bukan sekarang. Terkejut abang klu tibe2 suh wat check tu. aku kene prepare mental die dulu. loose some weight, erm... maybe boleh kot... tapi kene komited byk la... N lastly release stress... ni maslaah... stress datang dari tempat keje susah nk settle. klu x dah lama aku settle kan...

Tapi, klu abang bawak g jalan2, cuti2 malaysia maybe boleh release kot stress tu... huhuhuhu


The End....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan