Rabu, 17 September 2014

Akhirnyer.... Harapan Menggunung

Salam,

Akhirnyer period juga setelah tunggu hampir 3 bulan, to be exactly 101 days. Dengan hadir nyer cik "p" telah menambahkan harapan aku. Harap sangat lepas ni akan ok balik. Stress ok tunggu period. Bagi aku yang sangat2 teringin nak mengandung ni mmg itu adalah masalah utama. Sebab setahu aku, you need to have a very rugular period. Period ni juga tanda your ovary is ovulating. When you ovulating then the egg will come out then fertilised with sperm.. Baru la hasilnyer menagndung.

Sebab tu aku sangat berharap aku boleh regularkan balik period aku, x regular sangat pun xpe just at least biar aku period setiap bulan.

So sekarang ni after 3 full mont aku x period then bile period aku pulak dah jadi sedikit risau. Heavy folwing tu mmg dah agak tapi lama nyer period kali ni buat aku jd cepat letih. Pada hari ke 11 ni period masih lagi heavy flow. Fuh... Aku dah sedikit cuak sebenarnya, tapi abang cakap sekarang ni bia kan jer, jangan ambik pot sangat. nnt stress pulak, terganggu pulak.

Jadi makanyer aku tengah bertabahlah untuk mengharungi semua ni. Tapi apa pun aku dah bersemangat ckit, at least aku dah period. Lepas ni boleh la aku usaha dengan lebih kencang. huhuhu...

 'Ya Allah, Kau tabahkan lah aku untuk mengharungi ujianmu. Aku yang lemah dan hanya berharap padaMu Ya Allah. Kau yang maha Pemurah kurniakan lah kepada ku anak yang sihat, sempurna tubuh badan dan akal kepadaku.'

Amin....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan