Jumaat, 12 Disember 2014

Semi Final Malaysia VS Vietnam (Stadium Shah Alam) Part 1

Salam,

Huhuhu... Lama x menaip disini... Hati sedikit terluka but i'm recovering. Kita hanya mampu merancang tapi Allah jua yang menentukan. So last month x berjaya. Huhuu... Gile sekejap but after jatuh terduduk now aku dah bangun balik. Hoping for the best untuk hari2 mendatang.

So untuk pengubat duka, Abang datang la cuti lama ckit kat cni ngan aku. Then ape lagi banyak la plan yag aku dah rancang. Kebetulan Adik n kakak (kembaq) datang n stay kat umah aku. Semua ni boleh mengalihkan tumpuan aku ckit. Xde la nak meroyan jer kan. Hahaha...

First, Aku beli tiket bola Piala AFF Suzuki yang main kat Stadium Shah Alam on 7 of Disember aritu... Aku beli online jer tiket tu. So nak cite ckit pengalaman aku tengok bola kat stadium... This is not my first time watching bola at stadium. Tapi first time for big match.

Tiket online yang aku beli ni rumit ckit... dah beli online kene g tebus tiket tu lak utk bola yang mcm beli kat stadium tu. Aku dah cakap kat abang yang kite kene g tukar awal. X tahukan ape yang jadi klu tukar lambat, dah ajak tapi abang x nak g. Katenyer boleh jer tukar malam game tu nnt pegi awal la ckit. Katenyer la... Geram gak kite. Aku lak yang lagi bersemangat dari die.Tapi disebabkan xnak derhaka ikutkan ajer... Huhuhu

Pada hari kejadian, kitorang dah plan nak g naik moto k.cik jer n tggl kembaq kat bakery K.Cik, Ayush pun ader nak anta g kerja terus la. Tapi kite hanya mampu merancang Allah yang menentukan. Bateri kereta kong. Time2 tu la kan nak kong.... so dari kul 5 ke pukul 7 duk godek keta je la... Melayang rm200 untuk bateri yang kebetulan xde kedai lain yang buka kecuali kedai yang aku beli tu jer.

Ermmm... Dah terlambat nak anta Ayush g keje. Ayush masuk petang kul 6. So die EL la. And for both of us, mmg masuk stadium lambat la... Mujur otw g tukar motor kat K.Cik jalan sgt x jem. Apo lagi nyer dah tukar motor pecut la g stadium.

One thing yang aku n abang penin, tiket online ni nak tukar mane. Diorg just stated kat ctu tukat kat stadium. Bile g kat pintu masuk tu die suh g Melawati... Jauh ooo nak menapak cos dah dapat parking yang cun so kitorg decided jalan kaki jer la cr. Peluh ooo... Dah tukar tiket baru masuk..




Tapi dah lambat sangat la so x dpt tempat duduk kene diri jer...

Perg... panjang lak jadinyer entry ni sambung part 2...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan