Jumaat, 13 Januari 2017

Port Dickson - The Grand Beach Resort



Assalamualaikum,

Alhamdulillah, penutup tahun 2016 nih dapat jugak pergi bercuti. Biarlah sekejap je pun tapi tetap bersyukur. Kami laki bini pilih nak g Port Dickson je sebab dekat dan kami menginap di The Grand Beach Resort. Hotel nih kami pilih sebab waktu scrolling around jumpa kat Groupon. Harga dia agak berpatutan. So decide nak g ke sini lah.

Disebabkan dekat je dr Puchong kami gerak agak lewat nak sampai ngam-ngam time check in. On that time hotel penuh sebab ada majlis petang nye tu. Tp Alhamdulillah proses check in tu sekejap je, terus masuk bilik rehat.

Vacation nih untuk rehat-rehat kan badan setelah setahun bekerja so kami tak da plan nak buat apa pun. Just g nak rehat-rehat n tenang kan fikiran je. Makanya sesampai je kat bilik, kitorg dua berebut katil n tido. Erm.. itu lah, berebut katil sebab bilik tu dapat katil single untulk 2 org. Hahaha... So faham-faham lah ini bukan percutian honeymoon. Malas nak tukar bilik kami pun redha lah dengan katil single nih.



 
 
 
 
Lama berehat, siap untuk cari makan lak. Haritu waktu dinner opis dapat poloroid so jadinya ini percutian pertama dengan poloroid. Aku jadi mcm terhegeh-hegeh lah nak mengusung poloroid tu g merata-rata.




 
 
First time guna gambar poloroid nih macam tak cantik kan? Kena praktis lagi nih. Sebab tak berapa bijak lah nak guna poloroid makanya banyak lah pic yang tak jadi.
 


 
 
 
 
The next morning tu kitorg brekfes kat hotel jugak sebab beli bilik tu mmg dah included brekfes. Bagi aku brekfes tu dah cukup memenuhi citarasa aku. No complaint.
 



Keseluruhan percutian agak menarik, cumanya aku agak kurang selesa dengan keadaan malam tu. Dah lah tido asing ngan laki, laki lak tido mati. Aku ketakutan sebab maybe hujan malam tu n angina kuat sangat kat luar. Bunyi angin yang sangat kuat tu menakutkan aku. Berape kali aku terjaga terkejut angin kuat tu mcm nak pecahkan pintu kaca bilik hotel tu. Apa lagi lompat naik atas katil tok laki kita lah.. huhuhu

Kitorang gerak balik just lepas check out. Makan dekat Puchong je senang. Tak penin-penin cari kedai makan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan