Jumaat, 23 Ogos 2013

Honeymoon Pulau Langkawi - Part 1

Huhuhu... Just after 2 days at my mom house kitorg kuar g honeymoon... bukan x sabar tp sedikit mengejar masa. Hubby dah keje ahad ni so kitorang atur la awal ckit utk spend more time together. Destinasi kali aku hubby pilih but aku yang booking... Kami pilih untuk berhoneymoon di Pulau Langkawi. Perancangan cuti ni 3hari 2 malam. Aku x de la jadual yang nk kiteorg follow just main redah jer....

Sebenarnyer aku ni mabuk laut... x tahu mcm mane aku leh lupe hal tu waktu hubby cadang nk g Langkawi tu... Bile atas bot tu, pulamak habaq hang pening pala x ingat.... Ckit lg boleh muntah oooo... Tp x kurangnyer hubby aku.. penin jugak tp xla sampai nk muntah n xleh gerak mcm aku.... huhuhu....

Kecundang di tengah perjalanan...

Sampai Langkawi kitorang ambik kete sewa myvi.. Ingat cari kete sewa dr syarikat yang ader lesen. jangan sewa dr yang haram... Klu SPAD tangkap sakit.. huhuhu. Check in kat Bayview Hotel. Best... huhuhu. Just toilet die kuarang mesra utk pengguna Islam... sitting oilet die xde paip but they prepared for u gayong... huhuhu very old school tau... but overall best...

Petang tu lepas check in terus kuar makan malam... 1 langkawi kitorang pusing cari kedai yang konon2nyer sedap.. sampai ke Pantai Cenang kitorg g cari makan... makan besar ok sbb tghari x sempat makan kejar feri...

Esok tu kitorg trn sarapan awal n terus kuar g cr pot best. tempat pertama pergi kat Tempat jual minyak gamat... my hubby choose nk g yang Nusantara... Katenyer mcm well known ckit... huhuhu Yela tu abang...




Cam segan nk ambik gambar kat replika botol gamat yang besar tu...

Next pitstop ialah Makam Mahsuri... Kat cni kene bayar tiket ye masuk tp x mahal pun RM7 jer... dalam ni ader servis ambik gambar yang lekat kat pinggan tu tp klu x nk lekat pinggan nk saiz A4 pun boleh tp xde frame la. Harga RM10 jer. Lama jugak kitorang kat dalam tu sbb byk informasi kan nk tahu... aku yang dah brape kali datang pun still nk tahu jugak ini kan pulak yang first time datang.






Huhuhu... ambik gambar ngan Mahsuri la kononyer tu... Ronda2 ari pertama x abis lagi tapi sambung next entry sebab nak post gambar lagi lepas ni x la panjang sangat entry ni.... bye2...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan