Khamis, 22 Ogos 2013

Memory : Aku Terima Nikahnya Part 2

11 Ogos 2013.

Sambung entry lepas... yang belum baca leh klik sini.... Sini yek...

Banyak kenangan yang aku lalui sepanjang hari tu. dari nk bersiap sampai la nk gerak. tapi alhamdulillah, sampai juagak aku kat Masjid Ar Rahman Redang Panjang. Aku sampai agak lewat dari perancangan gara2 tukang make up datang lambat. mungkin hal ni jadi sebab salah aku jugak. Trn jer dari kereta aku rase mcm panas jer... bukan sejuk tp panas sebab x tahu nak react and respon mcm mane dengan mata2 dari rombongan laki yang pandang aku yang lambat ni.

But, aku tabahkan diri jugak... Sepupu2 side lelaki sumenyer aku dah penah jumpe so aku kenal la... trn jer kete g salam2. Dalam rombangan laki ni ader 2 org member aku. Iza n Atien.. Atien ni merangkap pegapit aku. dulu die jadi pengapit Iza, dengan bakat terpendam yang ade, aku dengan suka atinyer mengangkat die menjadi pengapit aku pulak... huhuhu.. Ampuni sahabat mu ini Atien.

Selesai salam2 terus masuk masjid. al maklum lah I is first time akad nikah so I is tak tahu nk duduk kat mane. Mula la mata melilau lilau cari org yang nk instruction kat aku.. huhuhu terus ternmpak bakal kakak Ipar aku duk depan sekali. ape lagi aku pun hajak la Atien duk dekat ngan die... huhuhu Excited tak aku... Half way to sit there aku baru teringat Aku x salam bakal mak mentua aku... kuang ajor punyer menantu... hahaha aku pun patah balik n salam and g duduk balik kat atas bantal yang diorg mmg dah spare kat sne...

Bermulalah kisah kami... Tok Kadi dah bersila my hubby pun dah duk mengadap and the journey start. Hati terasa sebak mengenangkan susah n perit nyer kami berdua nak sampai ke tahap ni, hati rase bagai direntap mengenangkan kesusahan mak n abah korbankan untuk majlis ni. Bila bermulanyer akad perasaan tu berbaur n bercampur. Abang, do your best... Org nk jadi isteri yang terbaik untuk abang. menitis air mata bila mulanyer bacaan akad dari tok kadi... then suddenly bile hubby nak sambut terus x jadi nangis...

My hubby ni lawak orang nyer... tp x sangka la lawak die sampai ke depan tok kadi... die sambut akad tu x jadi first time tu, second time tu die punyai akhir ayat yang tunai tu punya la panjang die sebut TU....NAI......... apa lagi kecoh satu masjid ketawakan die... aku? langsung x jadi nangis.

Alhamdulillah, selesai semuanyer. aku g salam ma (mak mentua) sambil nangis die pesan suruh jaga anak bongsu die. itu cabaran pertama aku jadi wife die... harap semua nyer berjalan lancar...

Batal Air Sembahyang kat Umah....

Aku Terima Nikahnyer

Doakan Kami Bahagia Hingga Ke Jannah



Tiada ulasan:

Catat Ulasan