Isnin, 23 Jun 2014

Sofa Baru....

One of my wishlist ni... Jeng...Jeng..Jeng.... New sofa. sebenarnya aky nak yang jenis ni tapi x cukup budget. lagipun ruang tamu umah kecik sgt so mmg x muat la yang ni. becoz die super besar n lebar. tapi yang cute sgt 4 seater L shape. Warna mmg aku berkenan. Warna bantal die tu mmg aku berkenan. Tapi Iza kate bantal xpe, boleh letak sarung. cari jer kain yang kite rase comel buatkan sarung n letak kan kat sofa... So die kate ambik la sofa yang ikut kemampuan.


 
Beside then that one, aku berkenan yang ni jugak. kecik sikit. tapi warna ijau. Iza kata warna mmg cantik tapi harga x kenan ngan saiz. harga sama ngan 4 seater tadi tapi yang 3 seater L shape. yang x berkenan ngan L shape ni die x leh ubah bentuk L tu. Die bukan stool. mmg die build siap L shape. So dengan umah yang "sgt luas" tu mmg x dapat la.
 
 

Kesudahannnya aku ambik yang ni... Harga mmg murah, tapi waktu tu ape ntah yang merasuk kepala hotak aku ni aku ambik 2+3 seater. Gilo hapo kau zetty. x ingat ke ruang tamu ko tu cute jer mane muat 2+3 seater. Tadi bukan main ko pk umah ko xde ruang, last2 2+3 seater juga ko ambik. Warna ok la, x la cantik sgt, tp aku suka kekukuhan die. boleh la pakai lama. Untuk aku kire ini ikut kemampuan aku n kena la speksifikasi yang aku cari. Cuma bantalnyer ade 2 jer. huhuhuhu. mcm iza ckp tadi xpe la bantal boleh beli, sarung boleh beli baru.


Setelah ssampai n siap dipasang, alamak, ruang tamu yang cute tu jadi mcm umah setinggan. abis, xde ruang lansung nak lepak2 atas lantai. memang ngam2 nk jalan jer. sofa dah duduk depan bilik tido. tapi still ader ruang lagi la. Huhuhu... pasni boleh la berangan nak pindah umah baru yng lagi besar....

Nak tambah cite ckit. Waktu orang kedai tu anta perabot, ape la yang die pk die datang anta sofa 2+3 seater aku ngan beberapa barang lain sorang diri. Mujur la abang cuti n ader kat umah aku waktu tu. (padahal mmg aku minta abang cuti). Dah x pasal2 abang kena tolong angkat sekali, dah kalau aku yang tggl aku la yang kene angkat... huhuhu.. ENcik yang angkat barang, kitorg dah bayar servis penghantaran tau, bukan murah so why not korang bawak 2 org yang nak tolong angkat barang2 tu.

Ok.... Bye.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan