Selasa, 26 Ogos 2014

My Weekend....

Salam,

Aku rase sekarang ni aku x berubah pun. Dari bujang sampai la dah kawin, dari muda sampai la x tua sangat ni. Dari duk bilik sewa sampai la duk umah sewa. Dari keja x opis hour sampai la dah keje opis hour tp x balik kul 5 pun. Aku rase aku sama jer.

Aku ni jenis suke duk sorang2 layan jiwa. Dulu mase duk bilik sewa aku duduk jer dalam bilik aku x kuar2 sampai petang. Budak umah sampai terkejut ingat aku xde dalam bilik. Nasib baik diorang x mengata aku. klu x aku kuar amuk. huhuhu.

 Tu time bujang. Ader member aku yang lain ni aku tengok diorang lebih suke kuar jumpe member2 n kuar g shoping ke window shopping ke. Aku x, aku suke abis kan masa aku duk dalam bilik rehat n buat ape yang aku x sempat buat pada hari keje. Contohnya, kemas bilik ke, basuh baju ke, lipat baju ke, main game ke, tido ke, and so on so on....

By the time aku dah kawin ni pun benda tu still same. Aku x suke kuar n spend my money else where. Bukan aku kedekut x nak spend my money. Well, aku ni boros orang nyer. Tp hanya bile kuar dengan orang yang aku selesa. Aku x kuar ngan orang yang aku x rapat, susah. Aku ni main ngan angin gak, klu x rapat takut diorang x tahu nak handle aku. Sebab tu aku susah nk kuar. Baik aku duk umah n kemas umah aku yang cepat sgt selerak tu... huhuhu.

Bagi aku hujung minggu adalah hari untuk berehat, cume klu dah terlebih rehat sgt aku akan kuar. Tapi aku kuar g keje.. hahaha... Tu pun jarang berlaku la. Sanggup jer aku tahan bosan aku duk dalam umah tanpa kuar.

Tapi klu abang ade aku ajak la die kuar makan. mcm sedih jer la kan x kuar umah lansung. Tapi ok what, boleh spend time together. Melekat jer. huhuhu... Tapi aku kena masak la. Masalah besar tu, so kene kuar makan luar. Lagi pun aku rase masak lagi besar kos dari makan kedai, lain la klu famly tu ramai memang berbaloi la masak. Buat masa ni abang mmg faham keadaan tu walaupun pada die masak kat umah lagi bagus.

Isu kepala otak berangin aku pun sama dari bujang sampai dah kawin. Xde nyer berubah. Sume kene ikut aku jer, klu boleh biar aku jer yang buat keputusan. Abang dah faham sgt la, klu die tanyer aku nk makan mane aku kate nk makan kat kedai tu kene g kedai tu jer. Boleh bagi cadangan tapi kene dapat persetujuaan betul-betul. Aku kene kate ok baru ok. Klu x nnt di hujung pengakhiran cite akan ader masalah. klu kedai tu x sedap mesti aku akan bebel sepanjang hari. Haahahahaha... Gilos la kou Zetty.

Actually, isu tu aku tengah berusaha untuk ubah. Aku x nak jadi isteri derhaka, so aku akan cuba berubah. Bagi aku benda ni kena ade tolak ansur. Kata aku bukan mandatori, aku akan ok klu ada alasan yang munasabah. So abang sangat bertolak ansur ngan aku isu - isu tertentu. Ada isu yang penting n perlukan aku untuk dengar kata die, die akan tegas n make it hard for me to argued.

Walau ape pun, abang paling senang ati ngan habit aku x spend masa kat luar. x la die risau aku melaram berjalan merata. Klu nk g mana2 tggu jer abang datang pastu g la. Lagi pun boleh lah jimat duit tu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan