Rabu, 22 Oktober 2014

Cara nak buat label barang2 di dapur

Salam,

Lama x mengemas rumah, so hujung minggu ni aku luang masa ckit kemas rumah terutamanya dapur. Niatnyer nak punggah semua barang kat dapur tu semua barang dalam almari n stor n susun balik. Untuk barang2 dapur pulak nak buat label. So first step nyer ialah nak buat label dulu.

Aku dah kemas ckit2 dah ari tu so ingat la ckit2 ape yang ada kat dapur tu. So aku buat label la dulu.

Mula-mula uollss kena senarai dulu barang yang nak ader pelekat tu. Cari semua barang yang nak dilabelkan tu letak sebelah. Nnt bile label dah siap senang nak lekatkan terus.

Ok. Then aku mulakan la misi cari templete yang comel2. Aku nak yang warne pink.. Gugurl sgt... ni yang aku buat... Boleh la... X la cantik tapi tercapai la tujuan nak buat label ni...





 
 
Banyak sangat pulak aku buat, penat pulak nak gunting. Label ni aku print atas ketas stiker tapi nak bagi berkilat aku lekat ablk atas silotape jernih. Kat bekas ni nak letak kat dapur so kite kena make sure label x rosak bile kena air. So cover dengan silotape ialah cara plg murah... huhuu... Label pun nampak berkilat sikit. Kan cantik...
 

Nampak beza sikit kan. x la sangat tp ade bezanyer. Pastu gunting dengan kasih sayang. Nila hasilnyer... huhuhu. Gigih betul kan..

Ok. Comel x bekas spice aku. Mmg aku beli yang kecil2 jer. Aku bukan nyer masak sangat pun. Tapi bile tengok dapur org lain lengkap aku pun teringin. Biar la kecil pun, janji ader.... Bile dah lekat stiker jadi mcm ni la... Bekas yang penutup pink nampak ciut jer ngan label yang lain so - so jer.



Disebabkan dapur aku kecil & cute aku ngan abg decide utk letak dapur masak kat bahagian luar dapr. Tapi kat tempat aku ni, byk umah yang letak dapur die kat ruang luar side belakang ni. Pengudaraan pun bagus n sini jer tempt yang x mengganggu sangt. Bekas spice ni aku letak atas rak ni, rak ni beli kat Mr. DIY jer. Murah jer.

So ini lah kisah dapur kecil aku. Ini baby step yang aku ambil untuk cantikkan umah... HUHUHU... Semoga kerajinan berpanjangan.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan