Khamis, 9 Oktober 2014

How Can I Lose Some Weight

Salam,

Aku dah gemuk, macam mana nak buat ni? Berat bukan makin turun, tapi makin naik. Huawaaaa.... Macam mana ni? What to do? What to do? Aku yang jenis x suke berjoging so mmg akan sgt lambat la klu aku nak turun berat badan. Joging la paling susah dalam kehidupan seharian aku. Klu aku rajin dah lama dah aku kurus. Sekarang ni aku dah masuk ketegori obes. Oh my, what to do nih?

Buat masa sekarang ni aku kawal makan, aku tengah try untuk x nak makan nasi buat sementara waktu ni. masuk ari ni dah 3 ari aku x makan nasi. Tapi aku still makan makanan yang berasaskan tepung which mean datang dari dari beras jugak. Oh my, salah cara ni. X nak makan nasi tapi makan tepung yang juga dtang dari asas yang sama.

Ok2, aku akan tgglkan tepung juga. Huhuhu... Azam konon. Harap2 kali ni menjadi la diet aku ni. Ineed to lose some weight. Really need it. Abang dah start tunjukkan belang. Wahaha.... Die sokong upenyer aku diet. Mungkin dah nampak hodoh pada pandang mata... Huhuhu. sangkaan aku jer tu. So diet kali ni aku buat dengan izin suami. Insyaallah by the time kite jumpe akan ade sedikit pengurang berat.

Abang kate usaha tu yang penting bukan berapa banyak berat yang kurang jadi ukuran. Jangan pk nak kurangkan berat sebab nak cantik pk untuk sihatkan diri. Kite usaha sama2 yer abang.

Buat masa ni baru start dengan pemakanan. belum ader cara lain lagi. Balik umah jarang2 gak aku buat sit up dengan lunges. Boleh tegang urat, tibe2 nak senaman. Tapi insyaallah aku nak cube jadikan habit. Insyaallah. Harap kali ni aku lebih nekad dan usaha aku ni membuahkan hasil.

Amin....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan