Khamis, 1 Januari 2015

Azam Baru 2015

Salam,

Selamat Tahun baru. 2015 ni tahun barunyer xde beza dengan sebelum ni. Macam tu jer.. Atas katil.. Hahaha. So azam tahun ni, sama mcm tahun lepas jugak... Senget la ko zetty x mampu nak setlekan azam yang lepas2. Dah tu buat apa buat azam... Erm... Habit kot. Tetapkan azam setiap tahun tapi bukan utk capai tapi utk peringatan jer. So here it is.

1. Sama mcm tahun lepas. Isu ni sebenarnya kene tanya abang. Berjaya ke x aku jadi isteri yang baik, yang bertolak ansur and tidak menyusahkan suami. Untuk aku yang beremosi ni mcm x berjaya jer. Aku yang terlalu outspoken ni mmg ssh ckit. Jadi bile aku rase benda tu x kene kat mata aku mmg aku lontar jer. Even kat abang. But aku boleh bertolak ansur klu isu boleh ditolak ansurkan but most of the time i win. Tapi kebelakangan ni aku maybe berubah ckit, bile aku geram or tak puas hati aku lebih suka berdiam diri. Tapi kesudahannya aku makan hati sebab abang x faham apa yang jadi n die akan buat mcm biasa. Ada time nyer aku biarkan ada time nyer aku akan tanya blk.

2. Simpan duit banyak-banyak. Memang la duit tu duniawi tapi we need money to accomplish some of later thing. Utk aku yang badan makin naik baju makin ketat ni, aku perlukan duit untuk beli baju yang lebih sopan dan boleh menutup kelemahan aku ni. Huhuhu.. So harus kumpul duit. Tahun lepas kumpul duit utk beli barang wishlist, disebabkan banyak jugak wishlist tahun lepas berjaya diperolehi so tahun ni kumpul duit utk tujuan lain.

3. Kurangkan berat badan. Kurangkan berat badan bukan sebab nak nmpak cantik, bukan sebab nak lebih bergaya tapi utk aku mengandung. Aku tak tahu samada aku jadikan berat ni sebagai penyejuk hati aku. Aku pujuk ati aku yang aku tak mengandung lagi sebab aku still gemuk. Bukan aku tak bersungguh-sungguh nak mengandung tapi bile aku kecewa setiap bulan aku beralih kepada makanan utk tenang kan hati aku balik. So tahun ni azam tu still membara-bara, cuma harap sgt semuanyer jadi kenyataan.

Harap sangat orang sekeliling faham dan menyokong azam utk tahun 2015 ni...

Amin....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan