Isnin, 26 Januari 2015

My New Oven

Salam,

Huhuhu... Tuah ayam nampak di kaki tuah manusia kite x tahu kan. HUhuu... Dapat cabutan bertuah hari keluarga kat opis aritu. Waktu nampak AJK hadiah tu blk dari beli adiah cabutan bertuah mmg aku dah aim oven ni... Xpun dapat basikal, kot2 la boleh kurus.

Waktu ari sabtu tu debar aku tunggu nombor aku naik. Bile dah settle adiah2 kecik ni nombor aku x naik lagi, dalam ati terdetik gak ntah2 aku mmg dapat oven tu... So dengan penuh sabar aku tggu untuk top 20 nyer cabutan. And just after lunch Dato umum nombor aduhai.. mmg sohih2 dapat kan aku. Dengan bangga nyer bangun n ambik. Dato pulak mcm x percaya siap minta no aku nak tgk. Hahaha. Ambik la Dato no ni, saye ambik oven ek. Kite tukar.

Walaupun oven toaster jer aku dah syukur. Bia mula dari kecil ke besar jangan mula2 berlagak gune yang besar tapi x pandai n xde hasil pun. So aku yang bertuah ni akan mula mengasah bakat baking aku... hahaha. Of cos dengan pertolongan K.Cik la.


Ok. So untuk first time nyer, untuk pertama kalinyer aku niat nak baking cake utk abang. Apa lagi google merata cr resepi. Kebetulan aritu along buat kek utk anak2 die, aku pun minta la resepi... Ini resepinyer. Alhamdulillah, resepi along ni senang nak buat. Huhuu. Mlm abang datang tu jugak g beli barang. Kebetulan malam tu Birthday Iza so kite buat 2 ketul la kek tu.


Dan hasil nyer ialah...
Yang cute ni yang along... Hahaha. Tengok apa jadi ngan kek aku... Haahaha... Kelakor... First time buat kek sorang2 ni lah hasilnyer...
Hangit... Hahahaha...... Ok la tu first try. Aku x putus asa ok.. 2 hari lepas tu aku buat muffin lak... Kali ni jadi Ok... Belanja gambar ek....
Before

After
Lepas tu baru tahu... Mmg warna nampak mcm hangit tapi dalam x hangit ok... Sedap.... Nnt boleh la try kek lain pulak... Utk muffin Chocolate Chip tu google jer...

Ok Bye....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan