Isnin, 14 Julai 2014

200 Lbs On My Shoulders

Entah beban ape yang aku rase sekarang ni. Terasa berat sgt. Aku rase mcm apa ntah atas bahu aku ni. Aku ke yang tengah x betul. tapi yang pasti beban makin terasa. I juggling with to many thing on my shoulders now. Beban keje, famly and personal.

But, apa pun yang jadi aku tetap perlu ingat, Allah sentiasa ada dengan hambanya. Aku rase kadang kala aku semakin matang tapi ada masa nyer aku tetap x mature. I need to mature all the time in order to get a good judgement. Tak kira la dalam apa pun keadaan.

In term of work,  i need to be more patient and open. Patient? Dari segi menerima arahan dari pegawai atasan. Aku ni jenis yang rebel ckit, suke melawan. itu yang aku perlu slow down ckit. x pun buang terus. Semua tu memakan diri aku. Tapi bile difikir2 aku mmg x patut dapat beban keje sampai mcm tu sekali. Then, why not aku argue ckit tentang hal tu. For me, aku x kisah kalau aku x naik pagkat or x naik gaji because i know aku maybe x layak. But do other deserve it as much as i dont? So let the bos decide all that thing. And always remember, what goes around must come around. So hope that my heart can let it go. And try to think in positive way, maybe bos bagi keja bertambun sebab die tahu aku mmg akan buat keja tu. Erm...

And family part pulak, abah sakit balik. very sick. Dah lama abah x sakit. since i've got married die x penah sakit. and suddenly he got sick again. very sick. Admitted to Ipoh Hospital then a week in IJN. Oh Abah, terkejut angah. You may notice yang angah kurang ambil berat. but trust me all that thing do make my life jumping all around. Please abah get well soon.

For personal thing, hati oh hati... tabah la hati. Cepat betul terasa. Cepat betul nak naik darah. Hati sekarang ni mcm lembik mcm air. Jangan cuba nak duga ape yang aku pendam. Memang xde og paham aku sgt, abng maybe faham tp x sgt. Aku yang jenis pk hal-hal kecik sampai jd besar ni so no wonder la hati dah penuh parut kan. Klu ader jer yang terkata ckit of cos simpan dalam ati nyer beb. huhuhu... I'm trying to belajar mcm mana nak cover my ekspresi muka bile ati terguris. Sebab skrng ni its really showing. Kena belajar betul2 ni, nak keras kan ati balik mmg mcm x mampu jer. huhuhu...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan