Jumaat, 25 Julai 2014

Persiapan Menyambut Hari Raya

Today 25/7/14 menjelang 2 hari raya aidil fitri bersamaan dengan 27 ramadhan 1435 hijrah adalah hari yang sangat emosi bagi aku. Arini dengan keje yang x banyak, bos2 sume xde kat opis, orang lain sume pun xde buat aku ada banyak masa untuk mengelamun and berfikir macam2.

Tahun ni raya di Kemaman. First time raya kat luar dari umah mak. Selama 27 tahun ni umah mak la jd tempat raya aku, tapi takut ni kene beranikan diri raye di tempat orang. Harap aku x cenggeng la nnt.

Persiapan baju raya aku yang beli betul2 untuk pakai raya ader 1 pasang jer. huhuhu. nape? x caya? Patut nyer x yah beli pun. Aku ade banyak baju kurung yang belum penah pakai n belum jahit. Erm cite die mcm ni, aku ade beli kain baju kurung warne oren... highlighted oren, mmg aku berkenan la kain ni, so hantar blk kampung jahit. dah ader la sepasang kan pastu alang2 nk anta jahit anta sepsang lagi kain beli kat nagoya. so dah 2 pasang kan. disebabkan aku dah ader baju kurung tu ingatkan boleh pakai raya, beli baju kat abang jer. Pikir punya pikir aku ingat nk buat oren tu jd wana tema and aku pun tempah la kain baju melayu warne oren gak kat Mej Sharif konun2 nak pakai raye ni...
Tapi bile dapat kat abang banyak la songeh die, wane x cantik la, wane x kena la. Ok. I is sakit ati.
Keputusan nya, aku ajak die g beli baju melayu yang dah siap, bia die pilih sendiri. aku ikut jer. So makanya aku pun dapat la sepasang lg baju raye wane ijau sebab abang kate nak pakai ijau raye ni.

Len kali bila i is tanyer raye nak pakai wane ape ckp terus terang x yah la nk ambik ati sgt kate "ikut sayang la , abang ikut jer". kan dah membazir. Kain baju melayu yang oren tu abang buat baju melayu leher bulat jer. I is x suke ok. nampak mcm tshirt jer. huhuhu... alamak banyak pulak marahnyer ke to laki. Raye ni kene minta maaf betul2 ni.

Mak, angah minta maaf ek x dapat raya pertama ngan mak (maybe raye kedua pun x kot) nnt angah try pujuk mie balik sana awal ckit. Minta maaf mak, halalkan makan minum angah, ampunkan dosa angah. Selamat Hari Raya untuk mak n abah. Angah sayang mak n abah....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan