Selasa, 8 Julai 2014

Bulan Ramadhan...

Arini masuk ari ke 10 puasa, masih lagi berpuasa penuh. Dengan keadaan period problem ni aku memang runsing tapi maybe aku boleh puase full tahun ni. X tahu nak pk benda ni baik ke buruk... huhuhuuhu......

Masuk arini, baru minggu ni dah 4 kali aku buke puase ngan abang, ari mula-mula puase ngan mggu lepas 3 ari. pastu ngan su ari kedua puase. ari ke 3 and ke 4 buke sorang2. huhuhu. sedih. Menitik air mata lak... Padahal bujang aritu dah biase buke sorang2. xde masalah ape pun, mmg sedih tapi boleh jer tahan x de pun tahap leleh air idung semalam n kelmarin buke ngan mak n abah... huahuhuhu....

 But since dah kawin ni ati mmg lembut banyak. klu boleh mmg nk ari2 buke puase ngan abang. bia la x masak sgt pun kat umah sbb mcm x cukup masa nak masak bagi aku yang amatur ni. tapi abang ok jer. mcm lagi jimat jer beli makanan kat bazar. First day puase aritu kitorang spend around rm15 - RM 20 jer. Tapi tu first day puase, tengok makanan semuanyer nak.. tak makan pun...

Bab sahur lak, ni mmg masalah bg aku. Waktu bujang dulu x bgn langsung. X baik kan. X cukup pahala puase aku. Sekarang ni bile ngan abang kene bangun sahur, sian kat die dah biase makan waktu kat umah ngan ma. huhuhu dengan syarat, makan luar la. aku sebeno beno nyer malu n segan, mesti org kedai tu kate kat aku malas masak. padahal nyer mmg betul pu aku malas... hahaha. saje la nak bagi rezeki kat tauke kedai...

Bulan puasa tahun ni adventure ckit, mane nak jugling ngan tok laki lagi, abah yang admited wad lagi, member2 lagi. but at the end of the story bende ni mengumbirakan aku kerana nyer ialah x payah buke sorang2 layan jiwa. huhuhu. sentiasa berteman.

Bulan puasa ni la bulan paling ot aku ckit, setakat arini aku rase ot aku baru 3-4 jam. selalunya waktu ni dah cecah puluh la jugak. Tapi xpe, aku tetap syukur. Allah bagi aku rezeki lain pulak lepas ni....

HArap ramadhan ni membawa kepada seribu kerahmatan n membawa kebaikan kepada aku n famly aku. Doakan kami memdapat segala kebaikannya.

AMIN....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan